Eerste communie

Voor het eerst meedoen met het delen van brood en wijn in de Eucharistieviering is een feest. Een goed feest vraagt een goede voorbereiding. Dat doen we als kinderen en ouders samen. In vijf stappen maken de kinderen kennis met Jezus en wat hij zei en deed en leren ze hoe we Hem in de kerk blijven gedenken in de Eucharistie.

Ouders en kinderen beginnen samen o.l.v. de pastor, daarna gaan de kinderen o.l.v. een paar ouders aan het werk met hun werk-.en doeboek. De andere ouders gaan samen in gesprek o.l.v. de pastor over hun eigen geloofsbeleving en wat ze door willen geven aan hun kinderen. Samen kiezen ze het bijbelverhaal voor de communieviering uit en maken er een hedendaags toneelstuk van.

Doordat families uit alle werelddelen bij deze voorbereiding samen komen, ontstaan er levendige gesprekken over geloof en kerk wereldwijd. Naast de vijf bijeenkomsten op zaterdagmorgen, is er ook een presentatieviering en komen de communicantjes op Witte Donderdagavond bij elkaar om het Laatste Avondmaal mee te beleven en te vieren.

Alle kinderen van groep 4 die via de ledenadministratie bij ons bekend zijn, krijgen een informatiefolder en een uitnodiging voor de informatieavond. Geen uitnodiging ontvangen? Natuurlijk is er altijd voor iedereen de mogelijkheid om de eerste communie te doen. Neem voor meer informatie of aanmelding contact op met het secretariaat. Kosten zijn 50 euro.

Eerste communie Dukenburg | Ontmoetingskerk Nijmegen