Lieddag Gospel

Tijd: 13:45 -
Zaal: Maranathakerk, Steenbokstraat 86, 6531 TH Nijmegen

Swingende gospel

Begeef je in de wereld van de swingende gospel. Op zaterdagmiddag 4 november kun je in de Maranathakerk meedoen met een zangworkshop met aansluitend een korte viering waarin de ingestudeerde liederen terugkomen.

Tijdens een workshop van 2 uur leren we onder energieke leiding van Brechtje Verboven gospel- en/of soulnummers. Voorbeelden zijn Wade in the water, Mary, don’t you weep, This little light of mine, Oh Happy day, Lean on me. We beginnen met een opwarming voor lijf en stem en gaan daarna met behulp van een pianist nummers instuderen. Iedereen die zin in zingen heeft kan meedoen aan de workshop. Niveau is niet belangrijk, het gaat om enthousiasme. De dirigente neemt ons mee in de energieke wereld van de gospel en soul. En als er een paar mensen in de groep zijn met zangervaring kunnen we waarschijnlijk ook meerstemmig zingen. Het is leuk als er een grote groep mensen meedoet, zodat we een heus swingend gospelkoor kunnen vormen in de afsluitende viering.

Deelname aan de workshop kost € 7,50. Je kan je opgeven via inspiratie@pkn-nijmegen.nl tot 1 november.

Plaats: Maranathakerk, Steenbokstraat 86, 6531 TH  Nijmegen
Tijd: 13:45 uur (inloop) en aanvang 14:00 uur; de workshop duurt tot 16:00 uur en aansluitend om 16:30 uur een korte viering die geleid wordt door Marije Klijnsma.
De viering is ook bij te wonen, zonder deelname aan de workshop.

Meer info over Brechtje Verboven van Koningin van Brabant: Soul en gospel – Koningin van Brabant.