Steun voor elkaar in kerk en wijk

In de Ontmoetingskerk steunen we elkaar, ook in tijden dat het minder goed gaat. Dat kan ons  allemaal overkomen. Vanuit ‘Heb God lief en de naaste als jezelf’ kan ieder mens uit kerk en wijk binnenlopen voor een praatje of een dieper gesprek aangaan als je daar behoefte aan hebt.

De Aanloop

Algemeen: op woensdag en vrijdag is er van 10.00 - 11.30 de Aanloop, voor  iedereen die behoefte heeft aan een praatje. Dan drinken we samen koffie.  Er zijn gastvrouwen aanwezig met een luisterend oor.

Het Luisterbankje

Even iemand zien,  je verhaal kwijt kunnen of  een kaarsje aansteken.  Op dinsdag en donderdag is er van 10.00 - 11.30 iemand aanwezig om te luisteren.

Steun nodig in Dukenburg | Ontmoetingskerk Nijmegen

Individueel gesprek

Als je ergens mee zit, of ergens over na wilt denken, of even wilt klankborden, dan kun je een afspraak maken voor een individueel  gesprek. Dat kan over geloof gaan, maar ook over het verdriet van het verlies van iemand, of over iets anders waar je een ander bij nodig hebt.

Je belt dan naar het secretariaat. Een pastor belt je terug voor een afspraak. Die kan in de kerk plaatsvinden, maar ook bij je thuis.

Rouwgroep - Ruimte voor rouw

Je bent iemand verloren door de dood. Het kan fijn zijn dat verdriet en je verhaal te delen met mensen die iets soortgelijks meemaken.  Elke paar maanden starten we een nieuwe groep. Elke twee weken komen we bij elkaar om de verhalen te delen.

Meld je aan bij het secretariaat, dan zal een van de begeleidsters contact met je opnemen.

Leesgroep

In de Ontmoetingskerk is een leesgroep van mensen die elke maand bij elkaar komt om met elkaar een boek te bespreken op het gebied van religie, filosofie en levensbeschouwing.

Steun nodig in Dukenburg | Ontmoetingskerk Nijmegen

Ontmoetingsgroep

Startend vanuit een bijbelverhaal praten dertigers en veertigers over het leven en geloven nu. Altijd de start van een levendige uitwisseling van ervaringen.

Sacramenten en rituelen rond belangrijke levensmomenten

Natuurlijk is het mogelijk in onze kerk de sacramenten te ontvangen. Daarnaast verzorgen we ook diverse rituelen rond belangrijke levensmomenten. Alle sacramenten in de katholieke en protestantse kerk vind je op de pagina Sacramenten.

Financiële problemen

We vinden het belangrijk aandacht te hebben voor mensen die in armoede leven. Wie in armoede leeft, kan daarom in de Ontmoetingskerk ondersteuning krijgen in de vorm van Voedselbank, Niet genoeg geld, Kappers- en Herstelcafé.

Hieronder vertellen je er meer over.

Voedselbank

We bieden elke vrijdag ruimte aan de Voedselbank. Wie hiervoor in aanmerking komt verloopt via criteria van Voedselbank Nijmegen. Bij de uitgifte is er gratis koffie en er zijn vrijwilligers en een pastor aanwezig om naar je verhaal te luisteren als je daar behoefte aan hebt.

Niet genoeg geld

Soms heb je net niet genoeg geld om rond te komen omdat er iets onverwachts is gebeurd. Samen met jou kijken we wat we kunnen doen.

Neem contact met ons op via het secretariaat, zij helpen je verder.

Kappers-en Herstelcafé

Als je cliënt bent van de Voedselbank kun je elke eerste vrijdag van de maand je kleding, fiets of computer laten repareren of je haren laten knippen. Minstens zo belangrijk is dat er tijd en ruimte is om elkaar gezellig te ontmoeten.

Wat je ook bezighoudt en waar je ook tegenaan loopt, onze pastores en vrijwilligers hebben een luisterend oor en kunnen je helpen met praktische ondersteuning. Loop je vast? Heb je vragen? Laat van je horen! We zijn er voor je.