Ontmoet elkaar in Dukenburg

Ontmoeten daar draait het bij ons om. Het in alle eenvoud en openheid ontmoeten van God én van medemensen: medegelovigen, wijkgenoten, mensen van andere religies en levensbeschouwingen, mensen die zich inzetten voor anderen.

Ook u willen we graag ontmoeten, buiten in de vrij toegankelijke ontmoetingstuin of binnen bij een lezing, gespreksgroep of expositie, op een repetitie van een koor of misschien wel bij u thuis. Door de week kunt u iedere ochtend binnenlopen voor een praatje, om een kaarsje aan te steken. Op woensdagmorgen is er koffie en gezelligheid in de Aanloop.

De Ontmoetingskerk wil volop in de wijk en de samenleving staan en ook zorg voor die omgeving en de mensen die er wonen dragen.

Zo heeft op vrijdagmorgen de Voedselbank haar uitgifte aan boodschappen en schenken we koffie voor de mensen die deze op komen halen. Eén keer per maand zijn zij ook welkom bij het kappers- en herstelcafé.

De Klaasmarkt medewerkers zamelen het hele jaar tweedehands goederen in, als bijdrage aan hergebruik en om door het jaar mensen die dit hard nodig hebben te helpen met huisraad. Op de jaarlijkse Klaasmarkt worden alle goed gesorteerde  goederen verkocht als bijdrage voor de Ontmoetingskerk.

We werken hiervoor ook samen met groepen en instellingen en wijkorganisaties o.a. Stichting Hart voor Dukenburgers, STIP, Sterker, Bindkracht 10.

Zaalverhuur

Onze zaalruimte en warme ontvangst staan open via Zaalverhuur.

Zo vinden er nu ook activiteiten plaats van de Kolpingvereniging. En de HAN heeft in de jongerenruimte haar opleidingslocatie voor wijk stages.

De Klaasmarkt

De Klaasmarkt dankt zijn naam aan het feit dat het ooit begon als (kleine) speelgoedmarkt rondom Sinterklaas. Inmiddels is het uitgegroeid tot een van de bekendste en meest bezochte snuffelmarkten in Nijmegen. En zeker in de Dukenburg een begrip. Een plek waar je voor weinig geld toch mooie en bruikbare spullen kunt kopen. Zeker als je het niet breed hebt een goede investering om eens langs te komen. De opbrengst gaat naar de kerk en de mensen uit de wijk die het het hardst kunnen gebruiken.

Ontmoetingstuin

Een plek waar je even tot rust komt. Elkaar kunt ontmoeten. Kunt herdenken. Een oase in de Meijhorst. Je bent er van harte welkom.

Hieronder lees en zie je meer over de Klaasmarkt en de Ontmoetingstuin.
Bekijk vooral ook even het aanbod van de Klaasmarkt. Help om goede spullen te hergebruiken.

Kolping

Kolpingvereniging Nijmegen is een sociale vereniging met een opbouw zoals een familie is, van oud tot jong.

Voedselbank Nijmegen

Iedereen die het echt nodig heeft wordt welkom geheten bij de Voedselbank Nijmegen voor voedselhulp.

Bindkracht 10

Bindkracht10 wil mensen samen en vooruit brengen. Onze activiteiten zijn vaak gericht om het voorkomen van hulp en zorg. We hebben een heel breed aanbod: van jongerenwerk tot activiteiten voor ouderen.

STIP Nijmegen

De Stips zijn er voor informatie en advies: bijvoorbeeld als je vragen hebt over een brief of opvoeding of hulp nodig hebt bij het invullen van formulieren of bij het doen van boodschappen.

Hart voor Dukenburgers

Hart voor Dukenburgers is er voor alle Dukenburgers.  Iedereen kan meedoen. Hoe? Je leest het op hun website.

Hogeschool Arnhem Nijmegen

Wijk stages studenten van de HAN vanuit de Ontmoetingskerk.

Hier vind je meer informatie over de Klaasmarkt en het aanbod dat er op dit moment is.

Een mooie sfeerimpressie van de Ontmoetingstuin vind je hier.