Kom op de thee in de Ontmoetingstuin!

Net als vorig jaar nodigen we iedereen uit om op woensdagmiddagen samen koffie en thee te drinken in de tuin van de Ontmoetingskerk. We gaan op wereldreis en komen in zes verschillende landen zonder te reizen. In elk land zullen we iets horen van de cultuur van dat land en de gebruiken. Dit wordt verteld door mensen uit het land zelf. Natuurlijk krijgen we ook iets lekkers bij de koffie en thee. Niet een gewoon koekje maar iets dat specifiek is uit het desbetreffende land. Dus als we naar België gaan, krijgen we waarschijnlijk Belgische bonbons. Of iets dat zelf gemaakt is. Zodra het reisplan klaar is, zullen wij dat op onze website www.ontmoetingskerk.net publiceren.

U bent van harte allen uitgenodigd om met ons op wereldreis te gaan. Aanmelden is niet nodig. Wel vragen wij een vrijwillige bijdrage voor de koffie en thee.
Laten we hopen dat we heerlijk met het zonnetje op reis kunnen en de verschillende landen en elkaar leren kennen.

Heeft u kinderen? Geen probleem… er is een eigen kinderzomer programma. Dus terwijl u heerlijk van de thee en koffie geniet, worden de kinderen beziggehouden met o.a. het instuderen van een theaterstuk. Aan het eind van de middag voeren ze dat voor alle aanwezigen op.

De aanloop

U bent ook in de vakantie van harte welkom voor een kop koffie, thee en een praatje!
Woensdagochtend zijn we tussen 10 juli en 14 augustus niet aanwezig, maar op de vrijdagen dus gewoon wel (m.u.v. de Vierdaagsevrijdag 19 juli!)

Ga mee dauwtrappen met Hemelvaart naar de Stevenskerk

Houd je van samen wandelen? En ben je benieuwd wat we op deze christelijke feestdag te vieren hebben?
Doe dan mee. Je bent welkom! Ook bij koffie en thee en bij de viering om 10 uur in de Stevenskerk.
Op 9 mei, ’s morgens om 7.45 uur, treffen we elkaar bij de Refter in Ubbergen, voor een wandeling van 5 km die eindigt in de Stevenskerk in het centrum van Nijmegen.

Extra informatie
Organisatoren Protestantse Gemeente Nijmegen/Landwijk,
Parochie Heilige Drie-eenheid en Stadskerk Nijmegen (OCP)
Start bij de Refter Rijksstraatweg 37, Ubbergen
Stevenskerk Sint Stevenskerkhof, Nijmegen
U kunt met bus terug naar de Refter.
De kortste route om te lopen is 3,5 km.

Voor vragen Marije Klijnsma (tel. 06-19047440)

Open tuinendag en herdenking bij Herinneringsboog

Naast de Ontmoetingskerk ligt een gratis toegankelijke tuin: de Ontmoetingstuin. Tijdens de Nijmeegse Opentuinendag is de tuinploeg aanwezig om u van alles over de tuin te vertellen. U kunt in de poezieroute gedichten lezen.

In de tuin is ook een herinneringsboog waar iedereen een gedachtenisplaatje kan laten bevestigen. Tijdens de open tuinendag  worden deze mensen herdacht in een bijeenkomst met muziek en gedichten onder het motto: ‘We herinneren je zoals je was in de bloei van je leven’.

Aansluitend is er koffie en soep. Meer info zie www.nijmeegseopentuinendag.nl

Laatste Klaasmarkt inzamelzaterdag

Inzamelen.
Om op zaterdag 12 oktober a.s. een mooi markt neer te zetten, hebben we goede tweedehands spullen nodig. U kunt deze vandaag aanbieden.

Opslagruimte en medewerkers.
We hebben behoefte aan meer opslagruimte en ook medewerkers door het jaar of op en rond de Klaasmarkt kunnen we goed gebruiken. Aanmelden kan via klaasmarktdukenburg@gmail.com.

Klaaswinkeltje.
Als u in de buurt bent, loop gerust de Ontmoetingskerk binnen om rond te snuffelen in het Klaaswinkeltje. Naast allerhande goede en goedkope gebruiksvoorwerpen vindt u er ook sieraden, religieuze artikelen en boeken.

2e Klaasmarkt inzamelzaterdag

Inzamelen.
Overige inzamelzaterdag: 29 juni.

Opslagruimte en medewerkers.

Klaaswinkeltje.